Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

torsdag 3 januari 2013

Ett nytt år.

Jul och nyår har äntligen passerat. Egentligen är det högtider jag uppskattar att fira men under de senaste åren då vårdnadstvisten varit aktuell har dessa storhelger föga förvånande medfört stora konflikter. Jag nämner det inte mer än så då det redan ätit upp både tid, energi och tårar. Det enda jag önskar att det nya året ska bringa är ett slut på denna långa vansinnes färd, något jag tyvärr få förhoppningar om.
Man kan aldrig förändra någon annan än sig själv heter det ju, och synd är väl det i vårt fall. Vi börjar januari med ett spikat datum i tingsrätten och ibland känns det inte som att vi tagit ett enda kliv i rätt riktigt på 2,5 år.
Förutom tråkigheter har vi trots allt haft fina stunder. Vi firade jul med svärföräldrarna och farbror och hans L. Ett par avslappnad dagar under julen med god mat, spelkvällar och många härliga promenader och pulka åk var precis vad vi behövde. Nyår firade vi på stugan med mina föräldrar och vi klarade oss alldeles utmärkt ute i skärgårdens mörker med olika delikatesser från havet, champagne och valnötstårta. En låda fyrverkerier exploderade vackert på natthimmelen vid 12 slaget men väckte också en liten sovande Lilleman som inte alls förstod varför det plötsligt väsnades så.
Vardagen har inte riktigt kommit ikapp oss ännu, P är fortfarande pappaledig och jag pluggar hemifrån så vi njuter av vad som känns som helgmornar varje dag med sovmorgon och brunch, som ett långt sommarlov fastän det är mitt i vintern. Mina latmask dagar är snart över och jag tenta pluggar just nu som en galning och hoppas på att jag på något mirakulöst vis ska hinna banka in all information i huvudet innan det är dags! Dags att återvända till böckerna, over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar