Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

fredag 14 december 2012

Tentaplugg.

Igår kväll tränade jag med P hemma, han är rätt grym och jag rätt svag så när jag gick in för att natta om lilleman som vaknat somnade jag också. Hann inte ens få av mig kläderna utan somnade som en stock med barnet på bröstet och vaknade först tidigt på morgonen och insåg att Lilleman inte ammat på hela natten! Det mina vänner har aldrig tidigare inträffat! En hel natts sömn, jag kan inte minnas när jag sist sov så länge utan att bli störd. Känns en smula fantastiskt faktiskt!
Dock höll känslan av att vara totalt utvilad inte i sig så länge, när barnen vaknade vid 6.30 och kröp runt i sängen ville jag absolut inte gå upp.
Idag ska jag tenta plugga, har nämligen en tenta imorgon!! Den som schemala en tenta LÖRDAG före jul borde straffas! Inga julklappar till dig, fy så ogenomtänkt! (Även om jag trots min bitterhet förstår att det säkert finns goda anledningar till det valda datumet kan jag inte låta bli att tycka att det är så dumt!)
Så det är väl dags för mig att dra på mig något, dra en kam igenom håret (läs värsta burret) och ta mig ner till stadsbiblioteket. Bu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar