Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

fredag 14 december 2012

Vinterjacka från Pop.

När det gäller ytterkläder till barnen finns det en hel uppsjö att välja bland! Från snorbilligt à la Lager 157:s egna märke till ja, hur många tusenlappar som helst. Min erfarenhet är dock att dyrast inte alltid är bäst (som exempel fick Coops egna märke högsta betyg i en overall test här under hösten) men att billigast oftast inte är lika med bra kvalité.
Vi har kört på någon slags mellan variant och testat oss fram till vad vi tyckt varit bäst både ekonomiskt men framförallt hur bra och länge ytterplaggen orkat hänga med!
Hittills har vi två favoriter, Didrikson och Polarn och Pyret. Vi har haft både overaller och jackor, vantar, mössor och överdragsbrallor av ovanstående märken och de har verkligen hållt måttet! (Jag bryr mig vardagsligtvis inte ett dugg om märken men märkt att dessa lever upp till våra krav och förväntningar.) Sessan har kunnat haft kläderna flera säsonger utan att de påverkats nämnvärt trots all tänkbar lek ett barn ägnar sig åt.
Här om dagen var det dags att inhandla en ny vinterjacka till sessan då hon mitt i säsongen växt ur sin tidigare. Efter att ha kikat runt en del kunde jag inte låta bli att bli irriterad över utbudet, överallt finns dessa glansiga, puffiga flickjackor med pälsar, bollar och krimskrams som inte alla ser lekvänliga ut. Sessan råkar inte vara särskilt förtjust i dessa och tycker som tur är mer om lite tuffare sportigare jackor - vilket jag och P gladeligen uppmuntrar. På Pop hittade vi en kanon bra jacka, dessutom på rea, ibland har man liksom lite tur! Så den här fina jackan blev det alltså;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar