Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 5 mars 2012

Tantmössa!

Min mormor hade stickat till mig och lilleman, vi fick en varsin mössa och han en matchande tröja.
Idag värmde solen som riktigt vår väder ska och trots att det bara var nollgradigt ute så kastar folket kläderna och hoppar i tunna skinnjackor och tygskor. Själv drog jag mössan långt ner över öronen, halsduken över näsan och lät solbrillorna stå för vårkänslorna.
Det var jag tillsammans med alla under 10 och över 65 som vandrade runt med mössor på stan!
Vi pallar inte med några fler elaka baskilusker i familjen, P har legat typ dödssjuk hela förra veckan och jag och lilleman har precis återhämtat oss, alla vi känner och våra familjer har också varit rejält sjuka men nu får det minsann vara nog. Mössan får hänga med ett tag till och förhoppningsvis håller den förkylningarna borta!!
Imorgon ska sessan äntligen få leka med sin bästa kompis igen, som hon längtat! Det blir fika i lekparken och en kik på hennes pyttelilla lillasyster, gillas massor:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar