Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

torsdag 8 mars 2012

En kall dusch

-var precis vad jag fick idag, av en av de mer fysiska varianterna. Efter dagis lämningen tänkte jag att nu fanns ju faktiskt tid för en lång dusch och sådana hör ju inte till vanligheterna numera och är ju därför desto mer uppskattade!
Hur som, med barnet parkerat i gåstolen i badrumet, avklädd och startklar i duschen vrider jag på kranen för fullt och ut kommer JÄVLIGT kallt vatten. Skit.
Det gick väldigt många fula ord genom mitt huvud och en enorm besvikelse infann sig. Jag som var så taggad på min varma -tvätta-håret-raka-benen-halvtimmes-dusch...
För att få saken att kännas bättre skickade jag iväg ett surt sms till P och avreagerade mig innan jag naken (stackars grannar?!) ställde mig i köket och värmde vatten för att på bästa mormors vis tvätta mig ur badbaljan i badkaret och se där, det fungerade fin fint! Håret, benen jajemän allt kirades med hjälp av sessans lilla hink och mycket meck i badkaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar