Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

tisdag 13 mars 2012

Gröt var det här!

07.18 väcktes jag av en väldigt glad och nöjd bebis som glatt låg och pratade bredvid mig och tyckte att det nu minsann var dags att gå upp och väcka sin trötta mamma.
Vi har precis ätit vår grötfrukost. Den mest ultimata "frukosträtter" av dem alla:
1. Samtliga ingredienser och redskap kan enkelt plockas fram med en hand.
2. Gröten kan mycket lätt tillagas med bebis på armen.
3. Gröten kan ätas samtidigt som man matar hungrig bebis.
4. Kan varieras i oändlighet, lillemans favorit är hemmagjord banangröt medan jag helst äter min med kanel och socker.
För fler gröttips, kika in på gröt.se, ett riktigt grötmecka som verkar ha samlat en mängd grötentusiaster som delar med sig av sina bästa grötrecept;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar