Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 19 mars 2012

Bullshit

Vart är det med folk och det här med att låtsas ha pengar?
Jag kan inte låta bli att skratta åt folk som på största allvar bloggar om alla snygga, dyra märkeskläder de köpt till barnen eller dyra tillbehör som de pimpar sin ännu dyrare barnvagn med. Varför? Jo därför det hela känna mindre glamigt när man vet att de inte haft råd att köpa barnvagnen själva utan fått halva betald av föräldrarna, att märkeskläderna är fejk, att barnen till vardags går klädda i kläder från coop och lindex och att familjen bor i en liten hyresrätt i en "mindre fin" stadsdel.
Missförstå mig inte, jag kunde inte bry mig mindre om vart folk köper sina barns kläder eller budgeten för dessa inköp, inte heller om vart eller hur folk väljer att bo, MEN. Varför kan man inte stå för sitt vardagsliv utan att försöka låtsats som om man är skit tät?
Löjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar