Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 19 mars 2012

Vad göra?!

Hur skulle ni reagera om ert barn kommer hem efter en vecka i från den andre föräldern och säger att hon/han blivit bränd av en cigarett i ansiktet av en släkting?
Ni har inte fått någon information om att detta skulle ha hänt utan måste själva fråga om vad det är barnet berättar och får som svar att "ah just det ja, hon/han råkade springa in i cigaretten när x rökte".
Skulle ni också bli fullkomligt galna och anse att det är jävligt olämpligt att en vuxen ens röker i närheten av barnet och att det snudd på än mer olämpligt att attityden är lite "fan jag som hoppades på att du inte skulle få veta något så jag sa inget"?!

Vi blev båda såklart jävligt upprörda här hemma. Tänk om hon skulle ha fått cigaretten i ögat? Hade reaktionen varit lika slapphänt då? Jag tycker inte heller att det ska vara barnet som ska komma hem och berätta att hon "mormor x brände mig och det gjorde jätte, jätte ont!". Fy.

Nu ligger en ny vecka framför oss med älskade storasyster hemma! Vi har längtat massor och ser nu fram mot att bara kunna umgås tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar