Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

torsdag 15 december 2011

Planer!

På agendan idag står ett möte, här ska det planeras framtid! Jag har tänkt ta upp sjuksköterskeutbildningen på deltid till våren för att sedan i höst börja plugga heltid igen när P är pappaledig med sonen. Tidigare har jag jobbat deltid, studerat heltid samtidigt som jag haft familj, nu funderar jag på att ta tjänstledigt för studier. Att hinna med allt samtidigt som man har två barn kommer bli tuffare och även om jag är övertygad om att det skulle gå, så är ju frågan om det är värt det. För mig kommer alltid familjen först och det är den jag vill prioritera att lägga min tid på. Idag ska jag hur som helst börja lägga upp mina studier tillsammans med studievägledaren på medicinska fakulteten, jag har träffat henne tidigare i samband med att jag tog föräldraledigt från universitetet. Hon är kanon bra på att ge råd om vilken enda man ska börja i. Nu när jag bara ska läsa ett par kurser är det olika kursadministratörer som ska mailas och det är inte helt lätt att veta vart, hur och när helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar