Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 9 november 2011

Stulen bebis!!

En av mina värsta mardrömmar är att någon ska ta mina barn utan att jag ska kunna förhindra det. När vi leker i lekparken brukar jag alltid parkera vagnen nära intill där jag och sessan leker, men jag har mardrömmar om att  någon tar antingen lilleman eller sessan och att jag inte kan rädda en ena utan att lämna den andre.
När min kusin var nyfödd blev hon kidnappad från sjukhuset i köpenhamn! Det var i början av 80-talet, då låg fortfarande de nyfödda bebisarna i en egen sal medan mammorna återhämtade sig från förlossningen. En kvinna hade under dagen varit på förlossnings avdelningen men ingen hade uppmärksammat henne, hon hade sagt att hon väntade på sin väninna som skull föda. När min kusin skulle hämtas av sköterskan upptäckte de att hon var borta! I hennes säng låg en lapp om att hon lämnat jordelivet. Det blev ju så klart kaos, min morbror och hans fru meddelades att deras dotter var försvunnen, de ringde polisen och media blev fick snart nys om det hela. Nästan en hel dag hann vi min kusin vara försvunnen innan polisen fick ett tips från en  man. Han berättade om sin flickvän som kommit hem med en nyfödd bebis, hon hävdade att hon fött barnet själv och att hon inte vetat att hon varit gravid, han fattade misstankar och när han hörde om att en bebis kidnappats från sjukhuset förstod han vad som hänt. Det visade sig att kvinnan på förlossningsavelningen hade tagit sig in på salen hos de nyfödda och stoppat min kusin i en väska, sedan tagit sig ut ur sjukhuset och tagit en taxi hem till in pojkvän...När min mormor berättade det för mig sa hon att hon hade för sig att det senare kom fram att kvinnan som kidnappade min kusin hade fått missfall tidigare. Alla var också väldigt rädda för att de här galna människan skulle ha ihjäl min kusin då hon lämnat en så dramatisk lapp hennes säng.Det är en helt ofattbar men helt sann händelse, förstå hur fruktansvärt det måste ha varit för min morbror och hans fru!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar