Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 9 november 2011

klorin förgiftad

Lilleman och jag startade morgonen med en tvätt tid kl. 7! Han fick hänga på i bärselen, det funkar bra så länge man bara ska kasta in tvätten i maskinerna. När jag stod där och skulle trycka igång maskinerna så fungerade de inte! De var inte ens på! Innan min otekniska hjärna fattade vad som var fel kände jag mig bara sjukt matt - orka behöva tömma ut allt igen! Tillslut såg jag att strömbrytarna stod fel så det var ju tack och lov enkelt att fixa, maskinerna började snurra men så kom inget vatten istället. Smart som jag är fattade jag heller inte vad som var fel den gången så jag ringde P - älskling, vad skulle jag ta mig till utan dig?!- som föreslog att jag skulle se efter om vattnet var på...vilket det inte var. "Till råga på allt" hade jag tvätt tid samtidigt med vår grann tant som frenetiskt tvättar sina kläder i klorin! Det luktar tusen gånger värre än i en simhall, två (!) flaskor klorin hade hon med sig. Jag förstår verkligen inte vad det är hon måste bleka så mycket, det luktar så starkt varje gång hon tvättat att man börja nysa! Hu. När jag gick förbi bokningstavlan såg jag att jag tvättade i "fel" maskiner, vi hade bokat 1-2 men jag tvättade alltså i 3-4...nu väntar jag bara på tvättstugemaffians hämnd, trots att jag skrev en ursäkta lapp! Kanske får jag en arg lapp att vi ungdomar minsann inte borde ha tillträdde i tvättstugan... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar