Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 2 november 2011

Godmorgon bloggen

Sessan och P har precis åkt, och vi får längta tills fredag då hon kommer hem igen. I helgen ska vi leka med farmor och farfar, stora T och hennes mamma och pappa, och förhoppningsvis med morbror också. Sessan sa igår att hon saknade honom! Här hemma är det nu lugnt och stilla, både jag och lillprinsen har ätit frukost, nu väntar lite plock och städning innan vi åker ner på stan en snabbis för att köpa en pressent till gamelfarfar. Funderar på att slänga ihop några muffins innan gamel farmor och farfar kommer på fika senare idag, hm...Eventuellt får vi mer besök senare idag, jag hoppas på det!

Sessan ska resa bort nästa vecka och vara borta i 10 långa dagar. Jag har nästan förträngt det för det kommer kännas så otroligt tomt utan henne! Urs vad vi kommer sakna dig lilla hjärtat! Fortfarande grämer jag mig inför den dag då lillebror kommer bli så stor att han kommer förstå att hans syster inte bor här varje dag, hur förklara man för ett litet barn att de inte har samma mamma men samma pappa? Nu är sessan 3 och ½, hon har större delen av sitt liv levt med två familjer och hon säger själv att hon har två mammor och en pappa. Att försöka sig på att förklara den biologiska biten är svår. När jag väntade prinsen sa hon att hon också legat i min mage när hon var bebis, men när vi försökte förklara att hon legat i sin mammas mage tyckte hon att hon varit i bådas, för "du är ju min mamma umpe ju" som hon sa. Det är inte lätt det där...

Glad är jag att båda barnen kommer växa upp med den här familjekonstellationen och för dem kommer det vara allt det någonsin upplevt och därför helt normalt. Den dagen frågorna börjar komma får vi helt enkelt försöka svara på dem så gott vi kan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar