Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

söndag 29 juli 2012

Söndag!

Pappan är på gymet, våra små ligger och trynar i vår säng och jag viker tvätt medan tv:n håller mig sällskap. En lugn och skön avslutning på en fin helg! Under middagen sa sessan att hon inte ville åka imorgon, "jag vill vara med dig och pappa hela tiden". Det skär i våra hjärtan men vi vet att hon är saknad på annat håll och att hon i samma ögonblick som dörren slår igen efter att vi lämnat henne kommer vara glad för att vara där!
Idag träffade vi sessans dagiskompis i Stadsparken, vi åt lunch på picknickfiltar, barnen lekte bra ihop och hade kul medan vi stora såg på. Lilleman kröp omkring och pillade på allt han kom åt och fick plötsligt tag o en fimp! Man tror inte att så små kan vara så snabba, inte när man till och med sitter precis intill! Som tur var han han precis föra handen mot munnen innan jag hann ta bort den, han fick skölja med vatten och verkade själv inte ett dugg brydd.
Nu råkar jag ha läst på giftinformationscentralen att det inte är farligt för ett barn att få i sig lite tobak - gränsen går närmare bestämd vid mer än en halv cigarett- men naturligtvis blir man ändå orolig! Att folk inte kan kasta sina fimpar i papperskorgen? Det är väl skräp precis som annat och bör inte kastas direkt i naturen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar