Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 30 juli 2012

Karma's a bitch

Jag tror att det viktigaste i livet är att sträva efter sin egen lycka, oberoende av vad som av andra ses som framgång. Jag vill inte jaga titlar och dyra prylar, det är inte viktigt att andra vet mitt namn, att kunna visa upp en fasad som ger mig en hög social status. För oavsett vad vi har omkring oss kan inga materiella ting ge oss den ro och glädje som sann lycka skänker. Ge gott och få gott, var en god medmänniska, se andra, ge ett leende och få ett tillbaka. Det är vad jag tror ger rikedom i livet, det är vad jag vill att våra barn ska lära sig, vikten av att se till andra än sig själv och sina närmaste.
För ett tag sedan såg jag en kvinna gå ifrån sin väska på tågstationen, jag lämnade in den till polisen och idag kom ett tack kort med många varma ord och 200kronor! Pengarna ser jag som en bonus men det var fint att se att en sådan liten insatts så uppskattad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar