Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

tisdag 19 juni 2012

Silikonbröst + amning = sant?

Det är väldigt många som frågar hur amningen fungerat med tanke på att jag har sk. geléhallonimplantat efter bröstförstoringen jag gjorde för 5 år sedan. För mig har det inte inneburit några konstigheter, det har fungerat helt normalt och har funnits gott om mjölk! Lägger man implantaten bakom bröstmuskeln ska det normalt inte orsaka några problem med amningen eftersom bröstkörtlarna och mjölkgångarna inte påverkas.
Det enda som möjligtvis varit en nackdel var att brösten blev gigantiska när mjölken rann till, det var minst sagt klurigt att hitta en amningsbh i 70G men tillsist hittade jag en snygg och passade modell från "Hot Milk" för en sisodär 600kr. Efter att ha trappat ner amningen till någon enstaka gång per dag börjar man se hur amningen påverkat utseendet på brösten. Vi pratar inte längre några super runda modell tuttar och visst syns det att de matat ett barn i 9 månader men fortfarande ser de helt okej ut, liksom mer "naturliga" ut. Men jag ser det som en självklarhet och något positivt att min kropp bär spår efter att ha givit liv till ett barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar