Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 18 juni 2012

Lättviktare

Jag blir inte klok på min egen kropp. Vanligtvis har jag inte några problem att lägga på mig lite extra vikt men de senaste två åren verkar mina fettceller glömt bort att de ska öka i antal! Jag som alltid trott att det skulle bli svårare att gå ner i vikt och hålla vikten med ålder men icke!
Innan jag blev gravid vägde jag ungefär 48kg, på inskrivningen stod vågen på 51kg och under graviditeten gick jag upp 16, men precis innan lilleman föddes hade jag gått ner 2kg till 62 och 3 veckor efter förlossningen var 10 av dessa som bortblåsta och sedan rann ytterligare 4kg fort av. Så nu står jag här igen på min futtiga vikt och pendlar mellan knappa 48,8-49,2kgmedan jag funderar på varför inget funkar som det brukar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar