Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

söndag 10 juni 2012

Parga, Ammodia, Apollo.

Vi bokade först vår resa till Ammodia. Enligt all information på Apollos hemsida skulle detta vara en trevlig stad med närhet till shopping, butiker och resturanger. Läser man om Parga finner man att detta är en underbar härlig hamnstad. Att Ammodia ligger 2 mil utanför Parga och egentligen inte har något som helst med staden Parga att göra står ingenstans. Inte heller finner jag att läsa att Ammodia är en jävla liten skithåla utan vara sig resutanger, butiker eller någon mysig strandpromenad som utlovas på Apollos resesajt. Inte ens glass fanns på hotellet!
SÅ JÄVLA DÅLIGT.
Om jag med detta inlägg kan hindra någon eller några att göra misstaget att boka en resa dit så är jag mer än nöjd. I Ammodia finns faktitskt ingenting mer än en fantastisk strand. Maten suger, köket på den enda öppna resturanger var så fruktansvärt äckligt att jag ångrade mig att jag gick dit in - men för att varma barnmaten var vi ju så illa tvungna.
Den supermarket som ligger en bit bort verkar ha öppet när det passar, bäst före datumen på varorna passerade i februari i år och en bruk gamal barnmat kostade 12 euro.
Poolen på hotellet var iskall och gick inte att bada i, det fanns heller ingen vidare mat, frukostbuffén var usel och hela - av vad som kallas för staden- låg öde.
 Det fanns inte en kotte där förutom vi fem turist sällskap som blivit avsläppta i den lilla skithålan. Samtliga gäster klagade och krävde att få flyttas. 3:e dagen fick vi igenom vårt krav men fick ändå stå för resan till nya hotellet, frukost och resor in till Parga.
Apollo - ni suger och jag kommer aldrig någonsin resa med er skitbolag igen!
Det kallas falskmarknadsföring och inget annat. Vi kommer göra en anmäla till allmännareklamationsnämnden samt kräva kompensation från Apollo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar