Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 9 maj 2012

Inget bloggande här inte.

Nej jag tar mig en paus och koncentrerar mig på att plugga istället. Dagarna går så rysligt fort och tentan närmar sig men en galen hastighet och jag bara m å s t e plugga. 
På dagarna fungerar det inte, lilleman tar all min tid, vi ska hinna ta hand om hemmet, varandra och gärna hitta på någon stimulerande aktivitet för oss båda, hinna ut i friska luften och laga mat. När sessan är hemma består förmiddagen till stor del av att hämta och lämna och eftermiddagen att att ro ihop lek med all nödvändig markservice. När barnen sedan lagt sig och klockan närmar sig åtta finns tiden att sätta mig ner och dunka in 1000 sidor anatomi och fysiologi. Flera gånger har jag somnat bokstavligen med näsan i böckerna, det är inte så lätt att fixa familjeliv och plugga men jag har själv valt det och det kommer gå vägen.
 Det blir lättare nu när Lilleman sover hela nätter och äter välling innan han somnar, P och jag delar på läggningarna vilket ger mig större frihet att plugga på kvällarna!
Jag längtar efter att börja plugga på heltid igen, att få tillbaka den strukturen i vardagen, använda hjärnan till lite mer avancerande saker och få känna att man gör något stimulerande!
Jag älskar att vara hemma med barnen, att leka, upptäcka och hitta på en massa spännande saker, jag tycker om att hänga med mina mammakompisar och dricka kaffe och snacka skit. Men.
Jag saknar den intellektuella stimulansen som det trots allt innebär att jobba eller studera. 
Jag vill känna att jag kommer någon vart i livet, att jag är på väg mot ett av mina livs mål!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack kära du!! Du är ju en av mina största inpirationskällor, kan du, kan jag;)

      Radera