Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

torsdag 10 maj 2012

Sweet dreams are made of this.

P har tagit ledigt idag och imorgon för att ge mig tid att tentaplugga. Känner mig en aning stressad då vi ska ha sessans kalas nästa helg, det ska bakas och förberedas, sedan kommer tentan och därefter flyger till Grekland. Mitt upp i allt ska vi renovera, prata med banken om lånelöfte, jag ska ta körtkort och vi letar efter drömhuset. 
Vi har kort och gott en hel del på vår agenda men jag måste sluta oja mig över vad som komma skall och försöka lägga det åt sidan för stunden. 
Vid tillfällen där modet sviktar, där den här tentan känns oöverkomlig och jag inte kan förstå hur jag ska lyckas lära mig allt detta så intalar jag mig själv att om ett barn på 4 år kan lära sig 1000 ord borde ju jag kunna lära mig allt detta. 
Förlåt för mitt babbel. Det är enbart en slags peppning, en uppmaning till mig själv att jag vet att jag KAN.
Är bara lite ur gängorna efter att ha varit hemma i ett år!
Heja på mig!


Om två år har jag förhoppningsvis min sjuksköterskelegitimation, då jag kan äntligen få byta ut "Sjuksköterskestudent" till "Jennie Jansson Legitimerad Sjuksköterska".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar