Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 23 april 2012

Sakna.

Imorse åkte sessan. Vi stod i hallen och kramades länge.
"Jag kommer sakna dig" sa sessan.
"Vi kommer sakna dig med" sa jag. 
"När kommer jag till er igen?"
"På måndag hjärtat".
"Vi ses på måndag mamma umpe, älskar dig!"
"Älskar dig älskling".
Sessan vinkade mot mig och lilleman i fönstret hela långa vägen till parkeringen och vi vinkade tillbaka. När hon gick bakom buskarna räckte hon upp handen och vinkade men sin lilla hand som precis nådde upp över.
Sessan och pappa hade kramats och pussats massor på dagis och försäkrat sig om att hon skulle komma hem nästa måndag. P sa att det kändes extra tungt att lämna idag, att sessan varit mycket kramig och sådär halvledsen där hon inte riktigt ville att han skulle åka.


Jag och lilleman har hängt med Therés hela dagen. Grannen som stort G som snart ska flytta. Känns så T R I S T. Vem ska jag nu spendera förmiddagarna hos? Dricka kaffe med i lekparken medan de stora och små leker med varandra, gå promenader med och prata skit med i timmar?
Sessan kommer bli jätte ledsen för hon blivit bra vän med stora tjejen och tycker mycket om leka med henne.
Givetvis är jag också glad för deras skull men lite synd är det ju att vi inte kommer bo så nära varandra mer! Men det är inte en evighet bort, inte ens en halv så vi kommer säkert hänga som  vanligt men bara mindre ofta. 
Hur som har vi idag pysslat med Therés hemsida, kika in se vad ni tycker!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar