Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

söndag 1 april 2012

Fin, fin lördag!

Vi vaknade i någon annans säng, i ett annat rum, ja till och med i någon annans hus i morse! Det kändes som en reality variant av guldlock men det var bara väldigt trevligt.
Igår åt vi middag med Julia och Stoffe och äntligen efter en lång väntan var vi friska och mini stor nog att ta emot besök inomhus!
Jag fick hålla mini för första gången och kände hur mitt blödiga hjärta snörptes ihop och ögonen tårades, lilla fina mini! Så liten och nätt man kan vara!
Det var en fin kväll, vi trotsade vintervädret och grillade både kött, lax och majskolvar men middagen fick vi förstås inta inomhus och släckte sedan alla lampor och deltog i earth hour.
När barnen somnat gjorde vi ett tappert försök att se en film men det dröjde inte länge innan alla stora också sov. Jag somnade bredvid lilleman när jag nattade om honom och de andra framför filmen, och klockan, ja den hade inte ens hunnit bli 12.
Här på förmiddagen åkte vi hem, eller P släppte av mig och åkte sedan med lilleman till farmor och farfar. Meningen är att jag ska plugga men som i märket har koncentrationen redan vandrat lååångt iväg från celler och mikroorganismer...wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar