Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 19 mars 2012

Trött

Den lille snusar bredvid och mannen ser på kvällsöppet. En helt vanlig kväll, en helt vanlig måndag. Lite extra bra såklart eftersom att storasyster är hemma!
Jag och P har varit sådär mysigt nykära med pirr i magen under kvällen. Tänk så fint det känns att man får dela livet med en så fantastiskt fin människa!
Det är lätt att tappa bort varandra i vardagsträsket mellan dagshämtning och lämning, bajsblöjor, disk och matlagning, tvätt, städning och mys med barnen. Barnen blir ju livet, allt man andas, allt man tar sig an. Men än så viktigare blir det ju att man minns varandra! Att se varandra, höra på varandra och ta på varandra.
Barn mår bra av att växa upp i familjer där föräldrarna visar att de tycker om varandra, där man visar varandra respekt och är kärleksfulla! Jag tror man lär sig oerhört mycket av sina föräldrars relationer, att man sedan söker liknande kvalitéer i sina egna förhållanden i livet.
Jag älskar dig min fina, du har givit mig så fantastiskt mycket, varje dag med dig och barnen är underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar