Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

tisdag 20 mars 2012

Newros!

Idag firades det newros (om meningsbyggnaden inte blev korrekt ber jag om ursäkt men mina språkkunskaper är begränsade!) på sessans förskola! Barnen spelade teater, hoppade över eldar - som var pinnar målade i rött, orange och gult, de spelade musik och pratade om newros, vad det var, hur och varför och av vilka det firades. Barnen hade bakat bullar och alla bjöds på fika under föreställningen.
Jag är väldigt positiv till att andra kulturers högtider uppmärksammas och firas i förskolan och skolan. Jag tror det är viktigt att människor att delar med sig och lära av varandra olikheter både vad det gäller traditioner och annat! Framförallt är jag övertygad om att det är viktigt för barnen, att det inte görs någon skillnad på vilka högtider som firas, alla är med och har roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar