Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

lördag 17 mars 2012

Torr blogg

Veckorna Sessan är hemma finns tveklöst mindre tid åt att blogga, det prioriteras helt enkelt inte att hänga framför datorn och även om blogger i mobilen gör det väldigt enkelt att snabbt uppdatera på stående fot så hinns det helt enkelt inte med. När jag är själv med lilleman finns mer tid att ägna åt strunt som blogguppdateringar men ju äldre han blir ju mindre strötid finns det att lägga på "mina intressen" och det är ju såklart självklart det så också ska vara! Mindre tid till mamma och mer till åt barnen!
Det är ändå kul att det är så pass många som kikar in här varje dag och som hänger kvar! Jag ser bloggandet som en slags dokumentation över vår vardag, en dagbok över våra liv. Allt det där vi annars skulle glömma bort finns nu kvar och jag tror att det kommer vara till glädje när man år efter år kan gå tillbaka och se vad vi gjorde en helt vanligt torsdagseftermiddag, hur vi umgicks, vad vi käkade till middag och vad ungarna sa eller gjorde vid just det tillfället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar