Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

lördag 17 mars 2012

Min födelsedag

...började med att jag vaknar lite panikartat över att mobilen ringer, om än på ljudlöst så blir jag irriterad för lilleman - som inte sovit ett dugg på hela natten - ligger äntligen och sover! Hittar mobilen under kudde, "mamma" klockan är inte ens halv 7 och det enda jag tänker på är "vad fan vill hon NU?!". Trycker bort samtalet och börjar skriva ett surt sms att ungen äntligen sover men hinner inte långt innan det ringer igen. Tänker att det kanske har hänt något och slingrar mig ur sängen i ett försök att inte göra några rörelser som väcker barnet, tassar ljudlöst ut i vardagsrummet och väser "ja!?" i luren och möts av glada röster och "jaaa, mååå duu leeevaaa, jaaa måååå duuuu leeeevaaaaa uuut i huuundraadee ååååår!".
Ja, visst ja. Det ju är min födelsedag idag.

Julia och jag firade min dag med fika i vad som var tänkt skulle ha varit i vårsolen, men eftersom solen försvann i samma ögonblick som Julia parkerade bilen så satt vi i kylan på fågelsångens uteservering och frös i våra vårjackor. Men det spelade inte så stor roll, mini var med och låg varmt nerbäddad i sin vagn, och vi värmde oss med kaffe, te och en myrstack och hade det bara fint!
På kvällen kom svärföräldrarna över på middag och jag fick biocheckar men barnvakt inkluderat i present och fina tulpaner! Svärmor diskade efter maten, både lyxigt och tacksamt att slippa göra det själv! Eftersom natten innan var sömnlös kände jag mig helt galet trött på kvällen och somnade väldigt glad och nöjd och sov som en barnrumpa hela natten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar