Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

torsdag 29 mars 2012

Hej garderoben (varning, I lands problem!)

Det ekar typ tomt i mina byrålådor efter gårdagens utrensning. Ni vet känslan när man varje morgon står och plockar upp plagg efter plagg och ingenting passar alternativt duger, är snyggt, sitter bra eller är tillräckligt amningsvänligt.
Mannen suckar när man säger att man "aaaldrig har något att ha på sig", han tittar på klädhögen som nu ligger utspridd på sängen och undrar hur det nu kan vara möjligt när med så mycket kläder? Och man suckar till svar och säger att det minsann är fel på alla plagg man äger.
Igår blev jag less på det där (för det händer rätt ofta hos oss) och bestämde mig för att verkligen rensa ut!
Alla gravidkläder- UT!
Alla förstora kläder (typ allt) UT!
Alla plagg jag inte använt på väldigt lång tid och förmodligen inte heller kommer använda - UT!
Skönt! Tidigare gav jag bort alla mina jeans till en kompis, det känns helt enkelt väldigt orealistiskt att jag någonsin kommer (inom den närmsta tiden) komma i dem igen så det är förhoppningsvis till bättre nytta hos henne...
Nu återstår det bara att fylla upp med nytt, och jag är grymt taggad på att köpa vår och sommarkläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar