Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 1 februari 2012

Nattningsrutiner

Ligger här bredvid världens gladaste och piggaste lilla skutt! Mamman är dock mindre pigg, den lille nattsnuttar så mycket nu att sömnen blir helt sönderhackad.
Mellan 8-9 har han fått nog av att ligga i sängen och väcker mig genom att klappa mig i ansiktet, det är ju såklart hur mysigt som helst men kroppen skriker efter att få fortsätta sova och ögonen har ungefär en kilo grus i sig.
Tänkte försöka att få ordning på hans nattningsrutiner. Nu ammar han fritt under dagar och nätter och vi samsover. Det tycker jag egentligen är väldigt mysigt men det vore ju skönt att få sova bättre själv också.
Min tanke var att nu regelbundet ge honom gröt på kvällen, sedan amma honom och lägga honom i hans säng.
Det har funkar fint att göra så innan men vi har bara inte fortsatt göra så regelbundet.
Han vill ju snutta mycket under natten och äter ju inte under några längre stunder så därför har jag inte orkat vakna till när han är klar för att lägga tillbaka honom i sin säng, så vi får se hur det blir med den biten.
Någon som har några tips om hur man kan göra?:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar