Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

torsdag 2 februari 2012

Grötfrukost

Har kommit på att gröt är den ultimata frukosten, det går fort att både göra och äta, det går utmärkt att äta med en hand samtidigt som man har bebis i knät och matar denne med sin gröt, varannan sked till varandra. Toppen.
Annars är det inte ofta jag lyckas peta i mig varken frukost eller lunch men allt eftersom vågen pekar nedåt- sist på 48,8kg så har jag försökt att bättra mig!
Helst skulle jag vilja inta gröt frukosten i badkaret eftersom att det kladdade något oerhört! Speciellt de dagar när lilleman tycker att det är extra kul att leka med maten, stoppa in händerna i munnen och sen gegga gröt överallt eller som nu när han har börjat lära sig att slicka sig runt munnen och då spottar ut maten (inte med flit dock..) så att det rinner och kladdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar