Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 25 januari 2012

Se upp i backen!

Alltså, vilken modigt tjej vi har! Vi gick till pulkabacken idag med Theres och tjejerna. Sessan åkte först själv och sedan ville hon åka högst upp från backen, med mig, som både är feg OCH höjdrädd. "Det är inte farligt, det är KUL!" sa sessan sådär klokt som bara en 4åring kan.
Vi gick, nej, klättrade upp för backen, tittade ner på myr små människor och satte oss i pulkan och åkte på tre. Vi skrek, hon av förtjusning och jag är skräck och när vi äntligen kommit ner och stannat skrattade vi båda så vi knappt kom upp!
Vi åkte tillsammans med sessans nyfunna kompis och tjejerna åkte själva tillsammans i pulkan, super duktiga tjejer som hjälptes åt att dra upp pulkan och se till att de satt bra innan de åkte nerför. Lilleman och sessan åkte också pulka ihop, gosigt!
När det var dags att gå hem var alla trötta, lilleman skrek i vagnen, tvär less och jätte trött, sessan orkade inte dra pulkan så den knöt jag fast i vagnen, drog den och snowreacern och kände mig som värsta supermorsan som lyckades hålla koll på allt och tre barn som var hungriga och kissnödiga men väldigt glada och ägnade en tanke åt flerbarnsföräldrar och hur tusan de får ihop vardagen!
Till middagen kom morbror och åt med oss. Vi frågade honom om han ville bli fadder åt lilleman när han namnges och det ville han mer än gärna! Vilken tur för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar