Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

torsdag 5 januari 2012

Love is all you need.

För en stund satte jag nästan kaffet i halsen men så kunde jag inte låta bli att le, nu vi är så vana. Skulle jag blogga om allt vi gått igenom skulle ni knappt tro mig. Men jag lovar att allt i allra högsta grad är sant, hur tragiskt det än må vara. En del människor är visst så publicitets kåta att de förblindas av den uppmärksamhet de så desperat försöker fånga, att de på alla sätt söker den. Oavsett vad det kostar eller utan att ägna en tanke åt vem det skadar mest. För i slutändan är det sällan den man verkligen vill ska ta åt sig som gör det utan någon annan betydligt närmare, betydligt sårbarare som gör det.
Det finns en anledning till att jag väljer bort detta energi slukande och högst aktuella ämne i min blogg, nämligen för att vi vägrar att detta på något sätt ska äta upp oss och ta över. Vårt liv är så fyllt av så många fantastiska saker som varje dag tillför den så behövliga nya energi och livslust! Vi ser på barnen och lever för varje stund de andas, vi har tillsammans valt att se det vackra i vår omgivning och varje dag insupa, omfamna och glädjas av det vi har omkring oss. En underbar relation, en förbannat fin och lycklig familj och så mycket kärlek att det knappt ryms i vårt hus. För varje gång jag inte tror att det är möjligt att släppa in mer kärlek i vårt hem så överbevisas jag gång på gång. Väggarna bångnar men vi är stolta och glada, även om vår familjekonstilation många gånger provocerar. Vi tänker inte be om ursäkt för att vi inte bryr oss om att blod ska vara tjockare än vatten, för äkta kärlek ser inga hinder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar