Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 2 januari 2012

Kloka ord och en smula bitterhet.

Min pappa sa en gång till mig
"Världen är full av idioter och du kommer någon gång att tvingas möta någon av dessa. Det är bara att lära sig att hantera dem och att skita i dem".

SÅ SANT. Ni kan inte ana hur många gånger vi under året tvingats ta till oss detta och tagit både ett och två extra andetag så fort "våra idioter" varit i farten. Tack kära far för dessa visdoms ord, de är nu mera ett väl använt ordspråk här hemma. 

oh lord, give us the strength to carry on


Egentligen tycker jag synd om alla dessa människor som helt enkelt inte förstår bättre, men o andra sidan är jag övertygad om teorin; ge gott och få gott, ge ont och få ont. What goes around comes around. Om inte, så finns fan ingen rättvisa här i världen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar