Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 16 januari 2012

En ensam kopp kaffe och jag.

Jag och sonen irrar omkring på uppsalas gator för att hitta någonstans att amma. Man känner sig tveksamt välkommen på fik och restauranger när orsaken egentligen är att mata bebis och inte sig själv. Vi smet in på Landings och nu står en slätstruken kopp kaffe på bordet framför mig medan lilleman börjar vakna i vagnen. Vi har satt oss längst in i hörnet för att gömma oss lite och inte uppröra några andra gäster som mumsar fikabröd.
 Egentligen tycker jag att det borde vara fritt fram att mata sina barn vart som helst, absolut håller jag med dem som hävdar att det ska göras diskret och inte här-kommer-jag-och-slänger-fram-tutten-i-ditt-ansikte- men ändå känner man sig inte riktigt välkommen som ammande mamma.
 Jag ammar under en sjal, dels för min skull och dela för att vårt fyra månaders knyte nu är så nyfiken på världen runt omkring att han hat svårt att äta och koncentrera sig samtidigt. 
Vi får se hur det går idag och om jag får i mig något kaffe överhuvudtaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar