Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 16 januari 2012

Bugaboo, bebis och lycka.

Godmorgon! Lillemans snusar fortfarande sött i vår säng, själv intar jag dagens första och viktigaste mål. Har bänkat mig i soffan med te - ny favorit, krav/fairtrade märkt citron te - juice och yoghurt. Hade tänkt se nyhetsmorgon men fastnade istället framför något avdammat avsnitt från en amerikansk sitcom och mailen. 
Äntligen ett mail på vagnen! Uthållighet ger kaanske utdelning! Vi har sålt alla tillbehören till vagnen nu, skötväskan och åkpåsen gick förra veckan och även ståbrädan och mugghållaren är sålda. Vi köpte en ny åkpåse från SVEA, en bättre fodrad och vindtät som inte Bugaboo original påsen var. Känns skönt! Har kört lilleman i sittdelen ett par gånger och visst vi gillar den bättre, men jag är ändå inte så förtjust i att sittdelen är v-formad, barnet kan ju inte ligga med benen utsträckta och ligger alltså med benen rakt upp i luften i fullt liggeläge. , vi är inte så imponerade. Tycker fortfarande att Bugaboo Cameleon är en skit snygg vagn men funktionen lever tyvärr inte upp till förväntningarna.
Om inte allt för länge är det dags att väcka den lilla och göra oss i ordning för att åka iväg på bvc kontroll. Är faktiskt rätt nyfiken på vad bullen väger nu och hur lång han är, det känns som om han haft en riktig växtspurt!
När jag vaknade låg och tänkte på vilken tur jag har, en fin man, underbara barn och så många fina människor runt omkring oss!
Nä nu vill jag gosa med vår bebis, hörs senare!


Ps. tipsa gärna om en bra, LITEN, smidig barnvagn. Älskar att Bugaboon är så lättstyrd så gärna något liknande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar