Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 2 januari 2012

Bus kväll!

Vi har busat massor under kvällen, vi lekte disco, hoppade i sängen, lekte spöken och pappa och sessan dansade och dansade vilt och härligt i vardagsrummet. Sessan tog fram sina ansiktsmålar kritor och målade oss till tigrar, clowner och spöken! Vi fick tänder, prickar, farliga streck och massor, massor med färg i hela ansiktet och på händerna! Lillbror har med stora ögon tittat på sin syster när hon farit runt som ett yrväder. Han låg på en filt på golvet under babygymet och försökte ihärdigt att få tag i leksakerna som retsamt nära dinglar ovanför hans händer.



När det var dags att lägga sig fick vi först tvätta av oss våra masker, sessan var duktig, trots att vatten i ansiktet inte är någon favorit stod hon på pallen vid handfatet och tvättade av sig med blöta bomullsrondeller medan hon speglade sig i sin lilla prinsess spegel. Det gick bra och all färg försvann! Idag var det min tur att läsa saga, vi brukar turas om, sessan väljer bok, pussar godnatt till lillebror och blir nattad av mig eller P, sen är det någon av oss som läser saga. Ikväll vart det "Pippi har julgranspludring", en trött sessa somnade fort och sött innan boken ens var färdig läst.
 Lilleman har precis vaknat här bredvid mig, han passade på att sova en blund på kvällskvisten men jag misstänker att det snart är matdags för den lille igen. Ikväll blir det fortsatt lugnt här hemma, disken från middagen står för ovanlighetens skull fortfarande kvar och väntar på mig ute i köket. Synd att det nog inte spelar någon som helst roll hur mycket jag än önsketänker att den magiskt ska diska sig själv, det är bara att inse att den står kvar där tills jag masar mig upp och tar tag i den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar