Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

lördag 10 december 2011

Som en råd tråd genom rummet.

Hemma har vi julpysslat en del, vi har en ganska avskalad stil här hemma, det mesta går i vitt, svart, grått eller beige, med undantag för sessans rum som har rosa och vit randiga tapeter! Till jul har vi fortsatt att julpynta i små skalor, två röda krukor i fönstret tillsammans med en julrutig gardinkappa, adventsljusstakar i alla rum och nästa vecka tänkte vi göra apelsiner med nejlikor att hänga upp i fönstren. Sessan har sina egen dekorerade pepparkaks hjärtan hängandes på sin dörr. I vardagsrummet har vi beiga linnegardiner, om den knöt jag röda sidenband som juldekoration och sedan fortsatte jag att använda sidenband runt bland annat ljusen, både blockljusen och de vanliga smala höga ljusen blev smyckade med röda små sidenband, fint tycker jag!


 

I sessans rum hänger en pressentkalender, barnen får varje dag små eller ibland lite större paket enda fram till julafton! Det händer faktiskt att "tomten" hängt upp ett eller ett par paket till mannen i huset också...
 
 Jag blev så otroligt inspirerad av en vän till mig som gjort olika juldekorationer med mossa, så jag tänkte att det måste jag också göra! Adventsljusstaken fick ge plats till en mer annorlunda i år, i en vit skål lade jag mossa och satte ner 4 små blockljus som jag hängt på siffror på. Tidigare gjorde jag en grankrans som hängde på ytterdörren men efter ett par veckor låg mer barr i trapphuset än vad som fanns kvar på grenarna så då gjorde jag en krans av mossa istället!

2 kommentarer:

  1. Du kan få komma och snöra lite här hos oss ...fast nej gud så stökigt vi har det. Barn saker upp till öronen. Jag får väl ta igen julpyntning nästa år.

    SvaraRadera
  2. Haha, ska man ha bebis inom ett par dar är det helt klart godtagbart att man inte orkar julpynta och feja!:) Måste kännas underbart att det nu bara 2 dagar kvar!

    SvaraRadera