Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 28 december 2011

Sjukstuga

Idag får vi bli hemma hela familjen, lilleman är jätte förkyld stackarn! I natt har vi inte sovit många timmar, lilleman har hållit mig vaken, han har velat snutta hela natten och rosslat och snorat, flera gånger var jag uppe och gick med honom för han kunde bara somna om han var i upprätt läge. Sessan kom som vanligt in i vår säng inatt och blev också störd av att jag klev i och ur sängen, hon började också sno runt så P vakande och så kunde inte han somna han heller. Tillslut somnade lilleman och familjen fick sova ut en stund.
 I morse fick barnen ligga kvar medan jag och P gjorde oss i ordning och fixade frukost. Nu är lilleman riktigt olycklig, han är trött och hängig och vill helst av allt ligga och snutta vid bröstet, P går och vankar av och an med honom och försöker få honom att somna. Han har legat hos mig hela natten och dagen och jag kommer ju få skavsår om han inte tar en liten paus nu
Idag har vi inte många planer, det får bli en promenad med lilleman i nerbäddad i vagnen senare. Vi skulle ha åkt till gammel farmor och farfar ikväll på middag men med tanke på hur skruttig lillen är får vi stanna hemma och kurera honom på bästa sätt istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar