Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

torsdag 3 november 2011

Stadsvandring & potatisbullar

Dagens lunch intogs på Waynes Coffe med Julia, det blev toast av surdegsbröd med fetaost & sallad, lilleman passade också på att äta - yes, jag är en sån mamma som skiter i att vissa tar illa vid sig av offentlig amning, här ammas det fritt! Efter en lång lunch gick vi en promenad runt stan. Uppsala är faktiskt en vacker stad, speciellt de äldre delarna, vi gick runt domkyrkan, engelska parken & in i botaniska trädgården. Jag tror promenader fungerar lite som terapi för själen, särsklit när man går runt i mysiga kvarter med en väldigt god vän! Här hemma börjar det bli dags att ordna middag, P kom nyss hem från affären med planer att laga klaskiska potaisbullar med bacon (just den hoppar jag över) & lingonsylt.






Jag kastar in ett bra recep på potatisbullar om nu någon skulle bli sugen & råka ha lite kokt potatis till övers!
8-10 medelstora kokta potatisar
2 ägg
1 dl vetemjöl1 tsk salt
lite salt
smör att steka i

Mosa potatisarna, blanda ner äggen & mjölet. Blir potatis smeten för torr kan man ha i lite mjölk. Forma moset till runda platta "bullar" och stek dem ungefär 2 min på varje sida, klar! Super enkelt & snabbt!
Servera med bacon, lingonsyld & rivna morötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar