Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

tisdag 1 november 2011

skruttdag!

Idag har vi haft en riktig skrutt dag! Jag är super förkyld och ville helst gömma mig under täcket när jag vaknade men med två pigga underbara barn var det bara att glömma den tanken, vi sov ändå till 8 så egentligen gick ingen nöd på mig! Efter frukosten samlade vi ihop tvätten och klädde på ungarna för att gå ut och leka men först skulle vi köra i gång ett par maskiner i tvättstugan. När vi har krånglat oss dit (det var inte lätt att bära all tvätt, köra vagnen samtidigt som man ska in och ut från en massa tunga portar) så hade något snott min tvätt tid! Först blev jag helt ärligt skit sur och skrev en arg lapp som jag lämnade på tvättmaskinen. Som tur var tog jag bort den för en stund senare kom en gammal gubbe det visade sig att han hade tagit fel på dag! (jag fick genast dåligt samvete över min lapp, tur att han inte hann läsa den!) Det hände flera skrutt saker idag, ni vet som man bara inte orkar med när man känner sig sjuk, icakortet krånglade när vi handlade så vi fick vända hem igen och datorn ville heller inte fungera när jag verkligen behövde den. Till och med sessan sa att vi hade en dålig dag. Då fick det vara nog, när prinsen sov hällde jag och sessan upp en mysigt bad och efteråt bäddade vi ner oss i soffan med mysfilt och massor av sagor och struntade i vår skrutt dag och gjorde den till en riktig mysdag istället!


"Mamma umpe, du är så fin!" sa min goa lilla sessa idag, tänk att de fick den allra skruttigaste dagen att kännas mycket bättre!

Just nu är mannen är ute och springer milen igen, när min hurtbulle är tillbaka tänker vi fortsätta vår mys pys dag<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar