Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

söndag 6 november 2011

I svampskogen

 
Dagen började så mysigt! P & sessan klev upp & ritade teckningar, sedan fick de för sig att bygga en "koja" i vardagsrummet, de släpade ut sessans madrass & bäddade mitt på golvet! Sessan väckte mig & jag fick komma & mysa med henne i "kojan", det var väldigt gosigt. 
Efter frukosten gjorde vi oss klara för att ge oss i svampskogen med stora T & hennes mamma & pappa. Julia & Stoffe tipsade om ett bra svampställe så vi åkte dit tillsammans, barnen hade två små korgar som de plockade fulla med svamp - & en & annan kotte. Vi hittade hur mycket trattkantareller som helst & snart hade vi plockat två fulla korgar!

Det gick oväntat bra att ha med lilleman i skogen, P bar honom i babybjörnen & där satt han nöjd under svamp plockningen. Med våra fulla korgar åkte vi hem till Julia & Stoffe & rensade svamp medan tjejerna lekte, sedan gjorde vi rostade mackor med färsk svamp stekt i smör & grädde! 

 
Imorgon åker sessan bort i 10 fruktansvärt långa dagar. Fy så ont i magen jag har, vi kommer sakna henne något så otroligt mycket! Lill älsklingen har sagt att hon ska skicka vykort till oss & stora T, först trodde hon inte att det fanns brev eller telefoner dit hon ska resa men efter en försäkran från oss att det finns där så lät det bra tyckte hon. Innan hon lade sig hade vi familje mys, många kramar & pussar. "Du är min kärlek" sa sessan & då kunde man ju inte annat än att bara bli varm i hela kroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar