Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 16 november 2011

Hemma dag!

Lilleman har varit skruttig idag, så vi har inte hunnit med så mycket. Han har mest velat vara i famnen och han har sovit jätte lite, stackars mammas skrutte! Lite har jag ändå hunnit med, nu är alla fönster putsade inför jul och sessans rum är om möblerat!

Före

Efter 

Vi har lyssnat påjulmusik hela dagen så  nu känner jag mig extra peppad inför jul, jag tog faktiskt fram ett par julkrukor till växterna i köket...
Ikväll kommer lillemans farbror, farmor och farfar över. Jag gillar besök på vardagarna, det piggar upp! Farmor skulle ta med en äppelkaka och sen täkte vi ge oss ute på en liten promenad. Idag har jag inte varit ute på min dagliga promenad och de känns! Man känner sig slö i både kroppen och huvudet när man inte varit ute i friska luften. Alldeles strax kommer P hem, då får han ta över vår skruttiga son så jag får tid att dammsuga - ja, jag lider troligen av en light variant av städmani...

2 kommentarer:

  1. jag älskar julen :) funderar på att plocka fram ljusstakarna ikväll.. Är så mörkt och tråkigt på kvällkvisten ;)

    SvaraRadera
  2. ja eller hur! Det blir så mysigt fram mot advent när folk tänder sina ljusstakar:)

    SvaraRadera