Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 14 november 2011

Bjud middag en måndag.

P och lilleman myser i soffan, vår lilla älskade bebis pratar och pratar och pratar nu för tiden. Han har visst många kloka saker att säga och han älskar att sjunga med oss! Ibland blir han lite kinkig när vi sätter honom i bilbarnstolen i bilen, det blir väl lite trångt och knölig och det är ju förstås inte så kul. Då kan han börja gnälla och bli sur men så fort vi börjar sjunga i bilen så blir han så nöjd så och börjar att på sitt vis att sjunga med! Han är verkligen så söt och go vår lilla grabb, så glad hela tiden!
Under kvällen har han charmat sin mormor och morfar, vi åt lagade middag tillsammans medan lilleman förde allvarliga diskussioner med morfar vid köksbordet. Till middag blev det älgfärsbiffar och sojafärsbiffar till mig, potatis, broccoli och sås - egen gjort såklart!
Om en lite stund ska vi krypa ner i sängen allihop, P brukar alltid se criminal minds innan vi somnar. TV i sovrummet är inte alltid en bra idé - jag blir ju så satans rädd och kan knappt somna efteråt! (Vilken tur att jag har världens absolut bästa killar bredvid mig!)
 Hoppas alla ni också haft en bra dag, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar