Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

tisdag 18 oktober 2011

Regn, regn, regn


Ännu en dag i lekparken! Vi klädde oss för vädret och drog på oss regnställ och stövlar, först duggde det bara lätt men efter en stund började det reget tillta. Regnskyddet till vagnen åkte på och lillebror sov vidare i vagnen parkerad under klätterställningen. Idag lekte vi sakletare och bagare, vi gjorde "gubbe kakor" med glada ansikten och efter ett par timmar tyckte vi det var lunch dags och gick hemåt. Båda barnen somnade sött brevid varandra efter sagoläsning och jag fick mig också en skön vilostund! Kvällen blir mindre glamorös, på schemat står tvätt tid och eftersom jag och P har uteslutit godsaker denna vecka kan jag inte heller tillåta mig själv att kvällsmysa med något riktigt onyttigt som "belöning", men en fruktsallad kanske? Hm, tål att tänkas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar