Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

fredag 14 oktober 2011

Bugaboo

Vi köpte en Bugaboo som lillebror glider omkring i & jag kan ärligt säga att jag föll mer för den rent estetiskt än vad jag tänkte på att den skulle vara praktisk. Efter att ha börjat använda den har vi konstaterat att den har ett par "brister" som vi stör oss på.

* Vagnen är låg, P som är 1.90 lång måste nästan böja sig dubbel för att lyfta i ur lillebror & jag skulle gärna velat att man kunnat höja & sänka chassit.
* Eftersom handtaget är vändbart saknar vagnen "vagg funktion" har väl dels också med hur fjädringen är - hjulen är enbart fjädrade i fram. Detta gör också att handtaget liksom vickar upp och ner.
*Shopping korgen under vagnen är i princip omöjlig att komma åt med liggdelen monterad eftersom den sitter så lågt/nära inpå liggdelen. (Inte så värt vid shopping alltså...)
*Skötväskan är nog inte tänkt ska hängas framtill på vagnen eftersom den glider ner, den hänger bara kvar för att bromsen sitter på ena sidan på handtaget.
*När ståbrädan är monterad kan man inte gå normalt framför och styra vagnen eftersom man slår i fötterna i den och utrymmet mellan vagnen och handtaget är väldigt litet så även om lillasyster inte är särskilt stor är det nästan för litet för att hon ska kunna stå där bekvämt...

Utöver detta är vi nöjda, vagnen är smal och otroligt lättstyrd, man kan bokstavligen styra den med ett finger, den är lätt (vilket i kombination med att den är lättstyrd gör att den väldigt lätt rullar iväg när det blåser eller lutar liiite.) Lillebror har gott om plats trots att vagnen i sig är liten, all klädsel är av tagbar och tvättbar, ligg och sittdelen klickas enkelt i och hur och chassit är lätt att vika ihop. Plus är också att det finns adapter till ett par olika babyskydd. Så vad har jag lärt mig till nästa vagn? TESTA den innan du köper den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar