Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 3 augusti 2011

Rensa ut.

Jag är en sådan person som ÄLSKAR att rensa ut, kasta och göra sig av med - rent ut sagt- gammal skit. Jag kan för mitt liv inte förstå människor som sparar på allt! Det finns något befriande över att göra sig av med saker. Saker som annars bara göms i lådor, som i sin tur staplas på hög i något förråd, för att slutligen en vacker dag gås igenom endast för att till slut hamna på soptippen anyway.

Jag förespråkar absolut inte ett slit och släng samhälle, jag älskar loppisfynd & tycker att det är toppen att ärva saker & prylar, låta barn ärva kläder efter varandra, helt enkelt ta vara på sådant som användas kan för spara på vår jords resurser. Men att spara på gamla skolböcker, en miljon leksaker som aldrig används, gamla kläder & skor, möbler som stuvas undan "för de kan ju komma till användning" har aldrig varit min grej! (Förutom att jag har en förmåga att spara på plast & glasburkar, något P blir galen på!) Jag skänker gladiligen både kläder & prylar till välgörenhet när vi helt enkelt inte längre har använding för dem, för förhoppningsvis kan de glädja någon annan!

Idag körde vi iväg med den utrivna plastmattan & till min stora lycka, de gamla utemöblerna vi pratat om så länge att göra oss av med. SKÖNT! Även om balkong säsongen är över om ett par månader ser jag fram emot att göra någon slags mindre uppfrächning av balkongen, där nya utemöbler förhoppningsvis ingår...Men en sak i taget, först ska vi bli helt klara med bebisrummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar