Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 3 augusti 2011

Månad nio!

37 veckor har gått & det är nu 27 dagar kvar till beräknad förlossning!

"I vecka 37 är medelkroppslängden 49 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3000 gr. Huvudets omkrets är 34 cm.Om barnet skulle födas nu räknas det som fullgånget. Barnet är moget och väl förberett för livet utanför livmodern."

Kontrollen hos barnmorskan gick bra, mitt järnvärde var lite lågt & hon rekommenderade järntabletter. Bebisen är fortfarande inte helt fixerad men ligger med huvudet djupt ner i bäckenet. Fortfarande är det full fart på vårt busunge, h*n knuffar & buffar, hickar & trycker ut hälar & knän. Jag mår också fortfarande utmärkt! Den största märkbara skillnaden är att kroppen fort blir trött av vanliga dagliga aktivieter. Jag borde vara van vid det här laget men jag glömmer ofta att energin och kroppen inte alla gånger orkar håll igång som normalt! Vi fortsätter att längta oss smått galna efter vår lilla bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar