Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

söndag 13 januari 2013

Nu börjar det!

Det är Sessans sista helg i vår lägenhet och i natt sover hon sina sista sitt rum! Nästa vecka är vår sista här och sedan är det tack och hej leverpastej till vår trea i det- gult- är - fult- flerfamiljshuset med de sjuttiotals bruna balkongerna. Det enda jag kommer sakna är vår gamla granne, gubben Gunnar.
Här under eftermiddagen har vi på allvar börjat packa flyttlådor fulla med alla möjliga ting. Sessan packade, med vår hjälp, ner alla sina leksaker, vilka bara de fyllde ett par lådor. Nu står det kartonger överallt och oredan retar redan gallfeber på mig! Jag avskyr stök men det verkar oundvikligt att undå kaos när man som småbarnsfamilj packar ner allt man äger.
Just vad som ska packas vart är lite klurigt, men eftersom Sessan inte är hemma i veckan kunde vi börja med hennes rum. Vi började så smått med att tömma garderoberna och skåp, och hann med att fylla säkert sex, sju kartonger med sängkläder, väskor, skor och säsongs ytterkläder, pämar med allt från viktiga papper till barnens alla sparade verk, böcker, filmer och diverse små saker.
Här näst väntar köket och jag kan inte påstå att jag direkt längtar efter att rulla in miljoner - möjligtvis en överdrift- husgeråd i tidningspapper. Men bra blir det tillslut i alla fall. I veckan går första lasset till vår tillfälliga bo och vi är ett stort kliv närmare radhusdrömmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar