Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

tisdag 13 november 2012

Stamrenovering.

Känslan av att ha glömt något väckte mig tillsammans med pussar från lilleman. När han som bäst med sin pussa-med-öppen-mun-teknik blötte ner hela mitt ansikte kom jag på det. P stressade runt i köket, slamrade och ljudet av ett mindre kaos fyllde vårt hem. Idag skulle vattnet stängas av. Klockan åtta på morgonen dessutom! P stod som bäst och skulle börja med disken när det där bubblande ljudet från kranen fick honom att minnas. Suck. Vi hann fylla ett par kannor med vatten, men disken från gårdagens middag och frukosten fick lämnas i diskhon. Jag kan inte låta bli att bli så irriterad på mig själv, jag h a t a r verkligen när det är stökigt och än mer att jag inte kan få det gjort förens klockan fyra i eftermiddag!
Dessutom är jag sjuk och tjurar för att det ska komma hantverkare någon under dagen så min plan att ligga ful och nerbäddad funkar inte heller- de ska nämligen in i sovrummet!
Jo, vi har nämligen en väldigt speciell ultra light stamrenovering så våra vattenledningar dras om, från badrummet, längs väggen uppe vid TAKET via sovrummet ut till trapphuset - ni ser ju på bilden.
Alltså det är inte snyggt. Tur att vi snaart (läs fyra månader) ska flytta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar