Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

fredag 30 november 2012

Om jag bara vore en sisådär 75år...

Vi världens härligaste granne, gamla gubben G. Han så glad och trevlig och riktig, riktigt go! Vi stannar alltid och pratar när vi stöter på varandra och alltid är han full av energi och är sådär pillimarisk som bara gubbar som typ Pettson kan vara!
Idag bjöd vi in honom på kaffe. En lång stund pratade vi om allt man kan tänka sig medan vi åt pepparkakor och då och då avbröts av barnen som helt plötsligt skulle leka koja under bordet.
Haha, om jag vore ungefär 50 år äldre och ensam hade jag lätt raggat upp gamle gubben G! Jag hoppas han kan hitta någon snäll gammal gumma som kan göra honom lycklig på ålderns höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar