Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 17 oktober 2012

Höstpyssel

Igår lät vi den kreativa andan flöda fritt vilket resulterade i härliga teckningar, målade klädnypor och ett väldigt stökigt kök. Sessan lyckades skvätta röd vattenfärg över h e l a väggen, en väg som råkar vara väldigt vit och dessutom målad.
 Lilleman försökte sig också på att måla med vattenfärg, det tyckte han var roligt i sisådär 2 minuter innan han upptäckte att vattenfärg inte smakar gott och att det var roligare att riva sin teckningar i molekyler och använda bitarna till konfetti.
Jag ska inte gnälla, hellre att barnen pysslar och pillar men jag måste erkänna att jag kände mig aningen svettig när jag såg hur hela vita väggen täcktes av miljoner röda prickar. Som tur var gick det att tvätta bort och lilleman hjälpte mig att städa golvet med disktrasan.
Vi gillar att pyssla och att det blir stökigt hör ju liksom till. Det gör ju egentligen inte så mycket mer än att jag får öva på att hålla mitt pedantiska sinne i schack. Försöker liksom intala mig själv att det är charmigt med kaos. Charmigt. Och det är det väl, egentligen, på sitt vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar