Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

onsdag 3 oktober 2012

Hej bloggen.

Här har det under oförskämt lång tid ekat tomt- skumt talesätt det där- men suget att plita ner våra alldagliga och för oss fantastiska vardagshändelser pockar på. 
Livet rullar på för fullt just nu. Vår lilla har under månaden fyllt 1år. Herregud, jag känner att jag spricker att klyschor när jag använder mig av utslitna fraser som "man förstår inte hur fort tiden går" "det gäller att passa på att njuta" eller alternativt "man förstår inte vart tiden tar vägen". Men sant är det, generationer före oss har som vi använt sig av samma meningar men inte blir vi klokare. Det är verkligen vansinnigt vad tiden går. Det var ju typ igår som han - vi då inte visste något som helst om- låg och trängdes och bökade runt inuti magen min. Jag ska erkänna att jag satt och grinade en stund kvällen innan hans födelsedag. Det kändes stort. Sessan var som tur hemma och fick vara med och fira lillebror första födelsedag. Älskade barn, ni gör livet så fint.

Som sagt händer en del just nu.
Vi har lagt bud på ett radhus! VI ska köpa VÅRT första riktiga gemensamma hem. Det känns fantastiskt. Igår var vi på andra visningen hela familjen och sessan tyckte gott att vi kunde flytta in redan då. Nu håller vi tummarna för att det går vår väg. Det vore ju fint att få fira jul tillsammans i ett nytt hus. Den tanken får gärna bli sann.
Livet är fint vänner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar